Saturday, February 26, 2011

Poveste din buzunarele Niciului

Niciu este o fiinta cu totul si cu totul deosebita. Pe langa ca e dragalasa si foarte generoasa (desi adesea nu observa sclipirile mele de geniu umoristico-lingvistic si atunci ma vad nevoita sa le reiau si sa le subliniez iar asta nu e deloc amuzant) are si puteri magice. Germinatoare.

Si pentru ca ar fi ciudat sa-i rasara chestii din par sau de dupa urechi, Niciu a ales varianta cangur. Isi foloseste buzunarele pe post de marsupii magice. In buzunarele ei germineaza nestingherite, in deplina armonie si fratie proletara cartoane, bilete de autobuz, flyere promotionale, pietricele, scoici, nisip; jumatati de cercei gasiti sau jumatati de cercei pierduti, margele stinghere si odata am gasit chiar o copeica. Umbla mult Niciul, part of her life-description.

Revenind: bucati de biscuiti, etichete, boabe de orez (poate participa frecvent la casatorii civile secrete), banuti, ramurele si resturi de frunze uscate. Deasemenea pungute autoadezive in mormane, elastice cu care se leaga borcanele de dulceata fara capac, hartii variate si servetele. Deunazi am gasit o scoica, venita probabil in vacanta la ski. Ambalaje de bomboane, fulgi de nuca de cocos si samburi de curmale. Post-it-uri, capete de creion, abonamente si fire de par din cositele-i proprii.

Daca intr-o buna zi, pe cand ii voi baga hainele la spalat, ma va apostrofa un melc (care va iesi de dupa trunchiul unui baobab, evident) pentru depasirea vitezei de bun simt intr-o sambata dimineata, ei bine, eu nu voi fi surprinsa si il voi saluta politicoasa si-i voi ura un calduros "toate cele bune" (pe care, intre noi fie vorba, probabil le poate gasi fara sa faca vreodata o alunecare in afara buzunarului). Iar daca se va hotari candva sa creasca germeni de ceapa rosie in buzunarele paltonului ei negru de Napoleon eu voi spala mai cu bagare de seama. Sa ai astfel de puteri magice si buzunare darnice nu-i chiar de colo.

* acest text ar putea parea un pamflet dar nu este :)

3 comments:

Miha said...

Hahaha, ai un condei foarte inspirat! M-ai facut sa rad cu lacrimi draga mea...

Agent Miau (Andreea) said...

Cred ca fiecare familie are un astfel de magician, am si eu unul si cel mai tare-mi place cand apar ca prin minune bomboane si tot feluri de bunatati din buzunarele lui,in special cand intalneste copii.
Tare frumos post-ul dedicat Niciului!

Danonino said...

Multumesc Miha, imi cer scuze pentru lacrimi, sper ca nu purtai rimel la momentul respectiv :P

Miau, in primul rand bine ai venit, nu-mi amintesc sa mai fi citit vreun comentariu de la tine pana acum. Da, binecuvantate familiile dotate cu astfel de magicieni :) Pentru inconveniente, probabil am putea folosi un post-it langa masina de spalat care sa spuna: Intoarce-i buzunarele pe dos inainte sa le bagi la spalat :P