Wednesday, February 2, 2011

Arheologia unui chip de doamna hotarata

Daca ne uitam cu atentie suficienta putem deveni arheologi ai chipurilor.

In spatele chipului profi insa usor impenetrabil, sub dintii perfecti si albi insa care nu-si ridicau usor buza intr-un zambet statea, pe langa doamna la vreo 30 de ani excelent conservati fosta studenta la limita dintre constiincios si tocilar. Parul blonziu isi pastrase linia cuminte de acum zece ani si isi pastrase si obiceiurile frugale. Probabil nu se intalnea cu placa de intins decat la nunta vreunei prietene.

Cand i-am vorbit despre carti, en passant, abia atunci mi-a zambit cu mai multi dinti. Am luat-o ca pe o victorie personala, dupa clipele de stupoare care au urmat absentei zambetului ei care sa raspunda zambetului meu de salut. Ahaaaa, deci ai si tu un buton magic pe care il pot apasa ca sa te fac sa zambesti si sa te vad cum esti cu adevarat.

Elocventa neobisnuita, alegerea perfecta a cuvintelor fusesera slefuite prin raspunsuri geniale si bine documentate la cursurile unor profesori complicati, taiosi si condescendenti. Pe care ea si-a propus sa-i impresioneze, nici mai mult nici mai putin.

Cred ca as fi dezamagit-o nespus daca ii povesteam ce gaselnita minunata mi s-au parut mie restantele: sa ai mai mult timp la dipozitie pentru a aprofunda o lume noua, cu un set nou de cunostinte. Maxilarul ei bine desenat parea ca nu-si acorda ragaz decat din iulie pana in octombrie. Mi-a fost putin rusine de lenea care ma caracterizeaza (cateodata ii spun epicureism :) ) cand mi-am imaginat maxilarul ei incordandu-se ca sa reziste inca o ora la biblioteca sau inca o ora in noapte, cand totul in jurul ei dormea.

Lumina artificiala o facea sa para putin aspra. Ma uitam la trasaturile ei si ma gandeam ca sub niste raze de soare filtrate de ramurile curgatoare ale unei salcii ar fi de-a dreptul irezistibila. Asa cum sunt uneori femeile aprige, care muncesc din greu si cu hotarare. Ai incredere sa-ti legi mai mult sau mai putin temporar, viata ta de viata lor.

Spre deosebire de floricica fara aparare care par eu cateodata, desi nu sunt deloc.

3 comments:

Anonymous said...

Deloc deloc nu esti tu floricica. Te cred, cum sa nu :)

Danonino said...

Eu ignor anonimii. Uite: IGNORE.

Anonymous said...

Ce copilarie... Esti simpatica insa.