Wednesday, November 10, 2010

Despre mailuri in corporatii

Cand trimit un mail la munca mea cea corporatista, aleg intre doua moduri de a aranja in ordine o lista de destinatari: modul politicos, cu doamnele primele iar doamnele in varsta cele mai primele si modul apropierii, cu oamenii care imi sunt cei mai apropiati primii, urmati de ceilalti, in ordinea in care se departeaza de mine, pe niste imaginare cercuri ale sufletului meu. Am si o exceptie, cineva pe care il plasez invariabil mai degraba ultimul, ca sa pun o distanta pe care stiu ca ar trebui sa o am si tin sa o pastrez.

Cand primesc un mail, ma uit intotdeauna la acest aspect: cum a asezat persoana care a trimis mailul lista de destinatari. Colegii mei, oameni seriosi, cu capul bine plasat pe umeri si plin de inteligenta politica tind sa ocupe primele pozitii cu persoanele cel mai bine plasate ierarhic sau cu persoanele pe care doresc sa le impresioneze cel mai mult si cel mai mult, recte managerii lor.

Danonino cat traieste invata... Am primit acum cateva luni o carte despre inteligenta politica in organizatii si tot nu apuc sa o citesc. Faptul ca mi se face stomacul funda cand ma gandesc ca as putea invata si aplica astfel de machiavelisme e o dovada incontestabila a copilarelii mele, de care mi-as dori sa scap. Tot mai des in ultima vreme, pentru ca sa o acopar cu prafuri si pudre nu prea mai merge.

PS: si mai am o lista exceptionala, de omuleti pe care ii asez in ordinea unor departamente :) Ca altfel, concentric vorbind, i-as pune pe toti unul peste altul, pe acelasi loc.

4 comments:

Ioana_du said...

Gizas, nu mi-a dat prin cap niciodata sa aranjez destinatarii intr-o anumita ordine ! Bine, la cate mailuri cu destinatari multiplii trimit eu ...... :)

Danonino said...

Mie da, de exemplu pe tine te-as pune prima in unele tipuri de mailuri :)

Ioana_du said...

In alea bune si dragute, nu? Nu, nu? :P:P:P

gabiwilhelm said...

si daca ai un grup deja salvat ?
de obicei prima si ultima adresa se tin minte !!!!! eu te-am pus ultima sa nu te uit never !