Tuesday, December 1, 2009

Eckhart Tolle despre acceptare

Mi s-a spus candva ca daca ceva nu-mi place iau pozitia arici :) Nu stiam eu cum se vede din afara insa intr-adevar, pe dinauntru eram in alerta, intr-o contractura putin incomoda insa care dadea rezultate de fiecare data. Ma ariceam eu si poate ca ma si durea, insa in urma chinului iesea bine.

La mine incapatanarea e bine inradacinata si confirmata de numeroase izbanzi, atat impotriva factorilor externi cat mai ales impotriva... mea. Daca nu am primit perseverenta de la zei, mi-au dat in schimb incapatanare din belsug. Ai vazut Troia? E scena aia cu Ahile care urla jumatate de zi in fata cetatii Troiei dupa Hector, care ii omorase prietenul. Eh, cam asa si cu incapatanarea mea. Mare consumatoare de resurse, dar cu rezultate garantate.

Acum vreo doua saptamani iar am auzit faza cu ariciul. Mai sa fie, si eu care puteam jura ca am mai pus salbaticiunea cu botul pe labe intre timp...

Uite-acum ajung si la ce povesteam in titlu. Am dat de Eckhart Tolle. Cred ca de data asta ma las convinsa :)

"Daca ar trebui sa exprimi in cuvinte realitatea launtrica, de cate ori pe zi ar trebui sa zici: 'Nu vreau sa fiu aici?' Cum e sa nu-ti placa unde esti- in trafic, la serviciu, la aeroport, langa oamenii din jur?

Desigur, este adevarat ca exista locuri din care e bine sa pleci- si uneori poate fi cel mai bun lucru pe care il poti face. In multe cazuri insa, plecarea nu reprezinta o optiune. In toate aceste cazuri, atitudinea 'Nu vreau sa fiu aici' este nu numai inutila dar si disfunctionala; te face sa fii nefericit, ca de altfel si pe ceilalti.

S-a spus ca oriunde te-ai duce, acolo esti. Cu alte cuvinte: esti aici. Intotdeauna. E atat de greu de acceptat asta?"

Eckhart TOLLE, Linistea vorbeste

Stimate domn, da, e greu de acceptat. Din ego, in primul rand. Ca nu ai ajuns nicaieri dus de vant ci purtat de propriile intentii si picioare, aiurea directionate ambele. Din ego si in celelalte randuri.

Da' si cate putem invata noi oamenii... Tot putem invata. Oricat.

1 comment:

Gabi Dumitrescu said...

Frumos blog:)
http://gaboanta.wordpress.com