Friday, October 16, 2009

Ordine si curatenie, tovarasi!

Una din marile descoperiri despre mine care m-a lasat bouche-bee a fost aceea ca sunt o dezordonata. Mare surpriza, fiind eu pe jumatate produsul unei mame din zodia fecioarei, ordonata la linie si oarecum maniaca a curateniei si pe cealalta jumatate al unui tata tipicar nevoie mare.

Dupa ce atata amar de ani mi-am impaturit frumos pijamalele in fiecare dimineata (si au fost multe!) si am asezat orice obiect fix in locul de unde l-am luat, iti imaginezi stupoarea mea in fata monstrului aruncator de lucruri care devenisem peste noapte, odata pe picioarele mele, relativ departe de casa.

Cu atat mai mare a fost stupoarea cu cat deja convertisem la ordine si (relativ) curatenie pe un baiat. Nu stiu daca de dragul meu sau de incapatanarea mea, dar s-a convertit. Monstrul dezordonat din mine a simtit din plin impostura cand mai deunazi baiatul isi caina amarnic soarta care i-a scos-o in cale pe actuala doamna, care blocheaza in mod constant intreaga podea a apartamentului, inclusiv drumurile de importanta strategica cum ar fi calea catre pat.

Totul a inceput cu pijamalele. Azi le-am impaturit imperfect, maine le-am impaturit pe dos, a treia zi le-am azvarlit pur si simplu sub patura, strat caldut, colorat si cu miros de vise si lapte (ai observat ca pijamalele miros a lapte?) pentru ca in a patra zi sa le caut cu inversunare seara. Unde le-oi fi pus?

Si uite-asa ajung si la ideea despre care voiam sa scriu in primul rand. Cu spiritu-mi agil de observatie, am aflat, intre altele, ca dezordinea lasata in jurul meu este direct proportionala cu agitatia si talmes-balmesul de ganduri, proiecte si post-it-uri din cap. Adicatelea cand las lucrurile vraiste sunt destul de agitata, pe fuga si cu mintea in sapte directii iar cand pastrez ordinea si curatenia (maica-mea ar fi plantat placute cu acest indemn prin toata casa, daca ar fi putut :) ) lucrurile merg lin si se aseaza frumos si pufos.

In aceste conditii nu pot decat sa ma bucur ca acum am multe camere in care sa imprastii din cand in cand dezordinea care astfel pare mai putina. Iar eu nu mai practic convertiri de multa vreme. Pe altcineva inafara de mine :)

ps: nici in prezent Danonino nu isi impatureste pijamalele frumos, aceasta metafora a ordinii. Dar le calca aprioric.

5 comments:

Chamomille said...

Pijamalele miros a tine, draga mea...ceea ce inseamna cumva ca tu mirosi a lapte? :P

Gia said...

ce fericita esti tu cu o mamica fecioara ordonata si gospodina :) eu cu o mamica rac am o dezordine desavarsita in casa si o aglomerare de lucruri care poate ne vor trebui vreodata :) doar camera mea se mai diferentiaza un pic, aici fiecare lucru are locul lui, pe care il merita :) nu-mi place sa las lucrurile placeless e ca si cand ai lasa niste oameni pe care ii ai in grija.. homeless :P

pe de alta parte ma mai gandeam zilele astea - ordinea si dezordinea sunt de fapt artificiale, create de om pentru a pune in functiune niste sisteme. insa 'ordinea' naturala e altfel - cand te duci intr-o padure copacii cum sunt aranjati - in ordine sau dezordine? :) acolo nu exista acest concept. asa ca as zice: 'ordinea' naturala este atunci cand fiecare lucru are locul lui insa nu sunt toate neaparat paralele/ perpendiculare cu intr-un aparent haos... ordonat :)

Gia said...

ah si http://www.fatacuportocale.ro/interiorul-camerei-este-interiorul-nostru/:)

Danonino said...

Chamomille, sper sa fie lapte de migdale sau de orez ala a care miros eu, daca-i asa :)


Gia, hihihi, Niciu e rac, stiu ce vrei sa spui cu lucrurile care poate ne va trebui si mai ales de care nu ne induram sa ne despartim pentru ca ne amintesc de atunci cand :)

Da, fiecare suntem ordonati in felul nostru, pacat ca exista si un fel unanim acceptat :P

AlexWH said...

Hai ca te ajutam noi data viitoare! www.whiteheaven.ro