Sunday, September 13, 2009

Cartile in transhumanta

Din cand in cand insa de suficiente ori cat sa se fi creat un pattern, cartile mele pleaca in transhumanta. Topaind alternativ in coperta 1-2 si in coperta 3-4, parasesc piciorul de plai din biblioteca oficiala pentru gura de rai din bibliotecile ad-hoc aparute in cele mai diverse locuri din casa.

Isi lasa colegii (le grupez pe tematici) si fratii (apoi pe autori) pentru luminisurile insorite de pe birou, de pe noptiere, din baie, de la baza patului, de pe scaunele nefolosite din bucatarie. Petrec aici vacante de vis alaturi de foreignpolicy, carti imprumutate sau cumparate si inca necategorisite, liste cu lucruri de facut, bonuri de cumparaturi si taxi, semne de carte, semne de carte, semne de carte, ceasuri si veioze pe alocuri.

Dar si cand il apuca pe ciobanel ordineaaa... Gata cu transhumanta baieti si fete, inapoi acasa. Asa l-am recuperat pe Brian Tracy, "Legile universale ale succesului" din concediul prelungit pe caloriferul din baie. Sper ca a apreciat curatenia, vara asta cum ma supara ceva cum mai lustruiam prin baie. Dar de serile noastre romantice, la lumina lumanarilor pentru ca avem talente speciale la ars becuri la ore nepotrivite, oare isi va aminti?

Cea mai profitabila vacanta a avut "Robinson Crusoe", care si-a petrecut vara langa brosurile ramase de la seminariile Ralucai. A invatat cum sa spuna nu fara sa se simta vinovat (sper sa nu foloseasca asta impotriva lecturilor mele viitoare), si-a descoperit valorile personale (sunt-robinson-si-mi-place-singuratatea), a mers drept la tinta si a ajuns la o mult dorita time peace. Toate sunt abilitati care ii vor folosi unui singuratic cum e el. Odata ce a descoperit ca se poate autoanaliza, gata cu plictiseala forever. Who needs Friday, I've got my own precious self!

Mi-a placut cum s-au asezat ei unul langa altul Fernando Savater cu Walter Block :) Un profitabil schimb de informatii si probabil niste conversatii spumoase, condimentate cu mistouri de zile mari la adresa bietului mic print. Bine ca nu le-am auzit eu, ca asa ceva nu toleram. Oricum i-am despartit acum cand i-am pus in biblioteca. You evil smart guys!

Pe de Bono il banuiesc. Cred ca si-a bagat nasul in jurnalul meu (frumos mai e sa scrii un jurnal pe hartie, am redescoperit vara asta!). Preventiv, l-am amenintat ca daca sufla o vorba va avea copertele atat de laterale cum nu si-a imaginat vreodata. Oricum, asta inseamna ca el a avut cea mai palpitanta transhumanta :)

Domnul Paleologu se enerva tare cand cineva nu punea o carte inapoi de unde a luat-o. Dar el era boier, eu ciobanas :) Dumnealui i-as putea argumenta astfel: am atat de multe carti incat stau ca sardinele acolo in rafturi. Inghesuiala nu face bine spiritului. Spiritul are nevoie de lejeritate, de libertate, de experiente in care sa se masoare si sa se descopere. Orice carte are nevoie de o vacanta departe de casa, chiar daca asta inseamna sub perna sau in casa altuia.

Si oricum, intotdeauna pun la loc cartile dumneavoastra! Cross my heart and hope to die.

Tu pe unde iti lasi cartile?

5 comments:

castleless said...

vor veni destul de curand inca trei. :)

Alex Mazilu said...

mai multe fotografii ar face blogul mai animat ;)
imi place.

castleless said...

ho-ho! asa... de amorul artei... daca te referi la anima = suflet... este deja destul suflet. iar daca te referi la animatie - miscare... ar trebui filmulete nu poze.
dar... oricum sunt destule, si de unele si de altele. :D

Ioana_du said...

In mod exceptional cartile sunt la locul lor ..... cu exceptia lui Alain Cardon, care e pe masa de calcat.
Dar cartie sunt la locul lor pt ca altfel le "citeste" Bia .....

Gia said...

pei multe sunt in biblioteca fiecare cu locul ei precis. cateva carti anume cele mai importante stau la capul patului, deasupra capului meu :P mai sunt cateva importante care stau si ele pe noptiera. mai sunt in biblioteca din cealalta camera. mai sta pe pat cea pe care o citesc la un moment dat/ in geanta cu mine peste tot. mai sta una (cu povesti de pe strada caramel) la o fata draguta si draga, inca una "tipping point" la alta fatuca, "on chesil beach" la un baiat pe noptiera si "orange girl" la alta fatuca :) cam atat. sunt foarte ordonata cu cartile mele :)