Monday, August 10, 2009

Sirene, flori

In weekend-ul asta am invatat despre sopranele de coloratura. M-a invatat Andreea-cu-ochelari, un omulet mic, in care incap o multitudine de informatii si cunostinte. De fiecare data cand am purtat o conversatie cu ea am simtit nevoia sa iau notite... Cum se poate ca unele capsoare sa stranga si sa pastreze atatea cunostinte?

Mi-a povestit cum sopranele, daca inchizi ochii, suna ca sirenele care il ademeneau pe Ulise. Am inchis ochii pe Lakme a lui Leo Delibes. Uite, asta e Duetul Florilor, cu Natalie Dessay in rolul Lakme:

(ps: chiar inchide ochii, n-am reusit sa gasesc un video bun care sa pastreze si sunetul idem...)



Natalie Dessay e o soprana tare interesanta, din afara sistemului :) De soprane rotunde si pufoase, that is. Se pare ca un organism generos de da pe-afara este o adevarata binecuvantare pentru o tanara aspiranta la a fi soprana de coloratura: ajuta mult la rezonanta (puterea vocii) si la sunetele diafragmatice (long story...). De unde si mirarea tuturor cand mai apare cate o cantareata, nu neaparat soprana, micuta dar cu voce cutremuratoare.

No comments: