Wednesday, August 12, 2009

Paleologu despre Placere

"Pentru mine e evident ca doi oameni inteligenti cand se intalnesc, nu discuta despre lucruri folositoare. Inteligenta nu foloseste la nimic, nu te ajuta la procopseala si are o singura calitate: este o perpetua placere. Punct.

Iar placerea e valoarea suprema in lume, singura cu adevarat practica. De ce-ai trait o viata intreaga daca ai trait in ne-placere? Sa reusesti in viata nu inseamna sa ocupi nu stiu ce functii ci sa realizezi un cuantum de placere cat mai constant si cat mai indelung. Cea mai minunata virtute a omului e putinta de a procura, savura si produce placere."

Placere constanta si indelunga, un fel de paradis. O mica observatie despre inteligenta, pe care mi-o permit pentru ca Paleologu si cu mine ne-am fi inteles tare bine si pentru ca oricum aici scriu ce vreau eu :)

Inteligenta nu este suma, cat mai mare, a cartilor citite. Inteligenta nu este o cautare cognitiva perpetua. Inteligenta nu este poza sociala de mancator de carti (profunde, grele, pentru initiati, deh...) pe painea facuta din si mai multe carti. Inteligenta nu inseamna sa-ti puta tot timpul pentru ca esti silit sa-ti duci preainalta existenta printre grobieni inculti si necititi.

Ca in epistola catre corinteni, totul e degeaba daca nu ai un instinct vital sanatos. Daca nu adulmeci si urmezi suvoaiele de placere si fericire precum buldogul din Tom si Jerry felia de friptura.

Inteligenta ca suma de cunostinte e degeaba daca nu stii sa iti procuri suficienta placere pentru ca din cand in cand, pe drum, sa dai si de fericire.

Picioarele goale in iarba plina de roua versus orice teorie si sistem din lume.

5 comments:

aurora said...

good point girl :)!

Danonino said...

;)

Ioana_du said...

Auzi? Eu ti-am zis tie vreodata in ce hal imi esti de draga? Stii tu de ce zic asta acum, dar asta nu inseamna ca mi-esti draga doar acum. Ci asa.... cam ..... tot timpul ;)

Danonino said...

Hehehe, da, mi-ai zis si ma bucur de fiecare data :) In ultimul hal :))

castleless said...

ba s'avem pardon.
ceea ce spui tu acolo este intelepciunea. care de la inteligenta mai este cale lunga pana la ea. si uneori nici nu pare sa fie nevoie de pasul asta intermediar: inteligenta.
si inc'odat' s'avem pardon cu nenea paleologu. doi oameni inteligenti cand se intalnesc, intr'adevar, este o baie de placere adeseori, insa discutia lor nu este inutila. ea dicteaza ordinea lumii. nu ordinea patratoasa ci ordinea armonioasa.