Thursday, July 16, 2009

Lectie cu oaie. Despre pricepere.

"- Te rog, deseneaza-mi o oaie!

In fata unei taine prea coplesitoare, nici nu cutezi sa te impotrivesti. Oricat de nefiresc mi se parea mie lucrul acesta acolo, la mii de leghe departare de orice asezare omeneasca, si cu toata primejdia de moarte in care ma aflam, mi-am scos din buzunar stiloul si o foaie de hartie. Insa mi-am adus atunci aminte ca studiasem indeosebi geografia, istoria, artimetica si gramatica si i-am spus omuletului aceluia (cam posomorandu-ma) ca nu ma pricepeam sa desenez. El mi-a raspuns:

- Nu-i nimic... Deseneaza-mi o oaie."

Ma intreb de ce ma mai mir cu ochi mari cand mai descopar cate o lectie frumoasa in Micul Print. De ce oare?

Ca asta. A nu te pricepe e destul de relativ oricum. Says who? De unde stim noi, atunci cand spunem ca nu ne pricepem sa facem una-alta, sa iubim, sa cantam, sa dansam ca nu ne pricepem nici in ochii, sufletul si asteptarile celui care ne cere insistent sa-i desenam o oaie?

De foarte multe ori oile speciale, cele care ies in evidenta din turma pentru ca sunt foarte zambarete, vin ascunse intr-o cutie. Ca sa le descoperim doar daca avem destula rabdare, intelepciune, curiozitate si imaginatie.

Si daca nu le gasim la timp, uneori uitam ce se ascunde in cutie. Credem chiar ca ar fi cazul sa aruncam cutia, care pare a contine un elefant in pantecele unui sarpe boa. Sau o oaie bolnava.

Ne face bine sa ne privim cateodata cu ochii celui care crede ca ne pricepem, ca doar de-aia ne cere sa-i desenam o oaie.

6 comments:

Ioana_du said...

Asta este un soi de motto pe care l-am preluat cu gratie de la Micul Print. Cred ca nimic nu ma caracterizeaza mai bine decat "deseneaza-mi o oaie". Mi-l pun status la messenger, mesaj de intampinare la telefon :)
Pentru mine nu inseamna numai faptul ca esti cu totul bun si priceput in ochii celui care te iubeste, mai inseamna si puterea de a-ti imagina, de a construi imagini cu cuvintele, de a trai si altfel decat procedural si alb-negru :)

Imi place mult ce ai scris aici :)

Anonymous said...

si mie Daniela, si mie imi place enorm ce ai scris aici :) fooarte sensibil, fooarte cu suflet, fooarte frumos!

Danonino said...

Frumoasa interpretarea ta, Ioana. Iti doresc o multime de oi (o turma, asa :) ), sa-ti fie desenate si sa le desenezi tu pentru altii!

Si pentru ca am si eu limite si inca multe si mari, felul in care descrii tu viata mie mi se pare singurul fel care merita trait.



Anonymous, "oo" alea isi doresc sa imite oile?
(in plus, prezenta unui comentariu anonim intr-un blog cu listuta de invitati ma face sa ridic o spranceana sau doua, nu mai mult)

Danonino said...

Aaaaaa, m-am prins, cu putina intarziere. Tu esti oaia :)

Anonymous said...

scuza-ma, Daniela, am uitat sa ma semenz in comentariul cel anonim, ma grabeam, insa am tinut neaparat sa-ti transmit aprecierea mea
Cristina sunt (dar pana acum nu-ti mai lasesem comentarii aici)

Danonino said...

:) E OK, Cristina :)