Sunday, May 24, 2009

Ceata si vitalitate

Vreau sa-ti arat astazi cateva lucrari de-ale Gizellei Varga Sinai, o pictorita iraniana de origine maghiara care mie imi place tare mult.

Picturile ei spun povesti. Povesti de demult sau vise, depinde cum interpretezi cea mai frumoasa si luminoasa ceata pictata ever. Povesti sau vise despre oameni frumosi, ciudati, vitali si puternici.

Toate imaginile de mai jos sunt luate de pe site-ul pictoritei.


Nasul atat de arian imi aminteste de cineva. Si buzele :) Si cata bogatie pentru o analiza ca la carte! Lucru care imi aminteste de profa de Istoria Artei din liceu, Cristiana Hancu. Nu cred ca i-am multumit pentru cate am invatat de la ea.
Lucrarea asta se cheama Eternal Love. Adica neimplinita, numai astfel se poate pastra eterna, asa spune tabloul... Verticala centrala e plina de bariere.
O femeie mitica. Poate e Mithra :) Hello there :))
Bride. Mireasa zeului. Inca o data, simbolul pestelui, foarte bogat ca sensuri mitice. Probabil fertilitate si forta vitala aici. Si nu, nu este un simbol crestin nici pe departe. Un imprumut.

No comments: