Thursday, September 25, 2008

Apa calda cu lamaie

Suna amuzant titlul, nu? Poate daca n-ar fi lamaia in el, vor spune unii :) Da' eu sunt sigura ca tie iti plac lamaile.

Voiam de mult sa impartasesc ceva ce eu fac de ani buni in fiecare dimineata. E un zen-like thingie :)
Beau o cana de apa calda (spre fierbinte, am dobandit toleranta. Dintii deocamdata nu zic nimic.) amestecata cu sucul unei jumatati de lamai proaspat stoarse. Mananc apoi dupa 20-30 de minute.

E ca si cum ai face dus pe dinauntru. Stomacul si intestinul subtire fiind goale in urma orelor de somn, apa cu lamaia le traverseaza si le curata. Asta e ideea care m-a atras pe mine.

Apoi am intuit sau aflat si alte beneficii. Ca stimuleaza ficatul si vezica biliara, in organism mai dizolva una-alta printre care si pietrele la rinichi, are magneziu, potasiu, are actiune detoxifianta, elimina mucusul si mai mult ca sigur are si efecte impotriva constipatiei, fie si numai din cauza regularitatii obiceiului.

Si mai e ceva simpatic: in afara organismului, lamaia e acida. Inauntru, devine alcalina :) Deci nu prea supara ulcerul, amestecata fiind cu apa.

Bonus, secretul pentru juicier lemons: le rulezi cu palma pe o suprafata tare, de exemplu pe blatul de bucatarie sau pe o masa.

Danonino loves lemons. Asta ca o concluzie.

6 comments:

burdibox said...

si n-ar merge adaugat si un pliculet de ceai? ca prea seamana ca imagine parca...

Danonino said...

Nu, nu ar merge. Apa pura si cu suc de lamaie :)

burdibox said...

bine... fie... :)

Kalmee said...

Dani,mi-am cumparat 1 kg de lamai si de maine dimineata m-apuc!!! Stiam de reteta dar inca n-am incercat-o,citind ce-ai scris tu am dat fuga la piata si m-am intors cu lamaile! Abia astept sa vad efectul!

Danonino said...

:) Kalmee, spor, perseverenta si detoxifiere fericita. Si daca folosesti apa de la robinet, fierbe-o de tot si apoi las-o sa se racoreasca putin inainte sa o torni peste sucul de lamaie.

Anonymous said...

ce coincidenta: de aprox un an de zile mi-am format si eu acelasi obicei, doar ca in cana mea intra neaparat si-o lingurita de miere de albine ( I'm a honey addict-deci nu-mi prea lipseste, neaparat naturala). Apa calda invatasem sa beau de la un prieten mongol, ei asa beau in fiecare dimineata, cu jumate' de ceas inainte de micul dejun. Miere i-am adaugat din start, iar lamaie sa-i dau un gust mai fresh. Intr-adevar te tonifica, iar uneori te trezeste mai bine ca si-o cafea. Pupici si multa sanatate.roxan3lu